Reklama
wtorek, 11 lutego 2025 02:02
Reklama
Sytuacja MEVO po pożarze gdańskich hal magazynowych

Z 1500 rowerów Mevo spłonęło teraz brakuje ich 800. Operator systemu podsumowuje straty i negocjuje

Brakuje 800 spośród 1500 rowerów, które spłonęły w hali, aby flota MEVO była kompletna. Operator systemu, CityBike Global, prowadzi rozmowy z producentem, by jak najszybciej uzupełnić brakujące pojazdy.
Z 1500 rowerów Mevo spłonęło teraz brakuje ich 800. Operator systemu podsumowuje straty i negocjuje

Autor: KWP Gdańsk

W czwartek, 6 lutego, na miejscu zdarzenia odbyła się wizja lokalna z udziałem strażaków oraz prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz. Potwierdzono, że w pożarze spłonęło 1500 rowerów przechowywanych w hali. Jak informowaliśmy wcześniej, wśród zniszczonych jednośladów znajdowało się ponad 1300 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym oraz 162 rowery standardowe. W magazynie przechowywano także około 1000 baterii zasilających rowery elektryczne.


 

Wstępne straty 

Operator CityBike Global (CBG) poinformował Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot (OMGGS), że wstępne straty oszacowano na około 11 mln zł. Dokładne wyliczenia będą możliwe dopiero po uzyskaniu dostępu do zniszczonego obiektu, co nastąpi po zakończeniu działań Państwowej Straży Pożarnej. Przed pożarem cała flota MEVO liczyła około 4900 rowerów. Z tej liczby - zgodnie z umową z operatorem - do dyspozycji użytkowników było 4099 jednośladów. Dodatkowe pojazdy w liczbie ok. 800 sztuk znajdowały się w rezerwie operatora. W wyniku pożaru liczba dostępnych dla użytkowników systemu rowerów zmniejszyła się do około 3300, co stanowi 80 proc. stanu floty, wymaganej umową.

Aby spełnić warunki umowy - czyli 4099 sztuk rowerów dostępnych dla użytkowników - brakuje około 800 pojazdów. Operator CityBike Global analizuje możliwości jak najszybszego odtworzenia stanu floty i prowadzi rozmowy z producentem rowerów. OMGGS już w środę, kilka godzin po pożarze, zwrócił się do operatora o przedstawienie szczegółowego harmonogramu przywrócenia pełnej liczby rowerów. Operator deklaruje, że dołoży wszelkich starań, aby uzupełnienie floty nastąpiło jak najszybciej.

Do końca lutego MEVO funkcjonuje zgodnie z warunkami umowy, ponieważ w tym okresie dostępna jest połowa floty.

 

Bez dodatkowego ubezpieczenia rowerów

Zgodnie z umową zawartą między Obszarem Metropolitalnym a firmą CityBike Global, hiszpański operator systemu roweru metropolitalnego MEVO posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC). Ochrona ta zabezpiecza firmę, jako właściciela całej floty rowerów, przed roszczeniami klientów i osób trzecich, za szkody powstałe w wyniku jej działalności. Z informacji przekazanych przez CityBike Global wiemy, że firma nie posiadała dodatkowego ubezpieczenia mienia własnego.

Obszar Metropolitalny nie jest właścicielem rowerów. Zgodnie z obowiązującą umową, OMGGS zamówił u hiszpańskiego operatora usługę zarządzania MEVO, przy użyciu rowerów, stanowiących własność operatora.


 

Obszar Metrropolitarny Gdańsk-Gdynia-Sopot


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu kwidzyn1.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklamawłączenie społeczne
Reklama