Reklama
poniedziałek, 25 listopada 2024 15:04
Reklama
Reklama

Gotowi do startu... Erasmus! Projekt finansowany ze środków UE

  • Źródło: Renata Zienkiewicz
Gotowi do startu... Erasmus! Projekt finansowany ze środków UE

Źródło: Renata Zienkiewicz

realizowany przez
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Kwidzynie

Opis wcześniejszych działań:

W lipcu 2020 roku otrzymaliśmy wiadomość z Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji - Narodowej Agencji Programu Erasmus+ , która poinformowała Nas o zakończonej ocenie wniosków złożonych w ramach Akcji 1. Mobilność edukacyjna w sektorze Kształcenie 

i szkolenia zawodowe w roku 2020. Wniosek Centrum Kształcenia Zawodowego 

i Ustawicznego w Kwidzynie pt.„Gotowi do startu… Erasmus!” został zatwierdzony do realizacji !!!, uzyskał łącznie 97 punktów na 100 możliwych.

Nasz projekt KA1 - Mobilność edukacyjna, KA102 - Mobilność osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego obejmował uczniów w zawodach: technik mechatronik - 16 uczniów, technik elektronik - 8 uczniów, technik elektryk - 8 uczniów oraz 4 opiekunów. 

W związku z Covid 19 przesunęliśmy termin realizacji projektu. Rozpoczęliśmy go 31.12.2020 r. i realizowaliśmy przez 22 miesiące. 

Przygotowania do mobilności rozpoczęliśmy od pierwszych dni stycznia 2021 r. Od marca do maja 2021 r. trwała rekrutacja uczestników projektu. Zgodnie z założeniami projektu, utworzyliśmy dwie grupy /po 16 uczniów i 2 opiekunów/, które odbyły 3-tygodniowe praktyki zawodowe w przedsiębiorstwach w Sewilli w Hiszpanii. Pierwsza grupa wyjechała na praktyki 02 października 2021 r. , druga grupa 04 lutego 2022 r. Przed wyjazdem każda grupa uczestniczyła w cyklu przygotowawczym, składającym się z zajęć z przygotowania: językowego, kulturowego, pedagogiczno-psychologicznego oraz warsztatów z doradztwa zawodowego. Od maja 2021 r. obie grupy uczniów, ich rodzice oraz opiekunowie grup uczestniczyli również w „spotkaniach organizacyjnych” 

z koordynatorem projektu – Renatą Zienkiewicz. Na spotkaniach tych, m.in. zapoznali się z harmonogramem projektu i regulaminem obowiązującym w Hiszpanii, podpisali umowy uczestnictwa w projekcie.

Zakończenie projektu

Na uroczystym spotkaniu, wręczyliśmy uczestnikom projektu certyfikaty Europass, certyfikaty potwierdzenia odbycia i ukończenia mobilności, certyfikaty odbycia nauki podstaw języka hiszpańskiego. Podsumowując działania projektowe można stwierdzić, że zadania, choć w trudnej sytuacji covidowej, zostały wykonane. Szesnastu techników mechatroników, ośmiu techników elektryków i ośmiu techników elektroników biorąc udział w projekcie:

podniosło swoje umiejętności zawodowe w obszarze elektryki, elektroniki oraz mechatroniki;
podniosło kompetencje językowo – komunikacyjne w zakresie zawodowego języka angielskiego; 
podniosło poziom swoich umiejętności miękkich (tj. praca w grupie, umiejętność adaptacji do nowego środowiska, odpowiedzialność, terminowość, umiejętność współpracy, kompetencje cyfrowe); 
poznało wymagania europejskiego rynku pracy oraz oczekiwania ze strony pracodawców;
zwiększyło poziom mobilności zawodowej i ambicji w dążeniu do celu;
zdobyło wiedzę i umiejętności podnoszące ich przydatność na rynku pracy;
wykształciło kompetencje społeczne niezbędne do funkcjonowania w środowisku wielokulturowym;
wzbogaciło swoje portfolio zawodowe o certyfikaty Europass, certyfikaty potwierdzenia odbycia i ukończenia mobilności, certyfikaty odbycia nauki podstaw języka hiszpańskiego;
odniosło osobisty sukces w postaci zaliczenia praktyki zagranicznej;
uwierzyło we własne możliwości.

Uczestnikom projektu życzę wielu sukcesów na drodze dalszej edukacji oraz w pracy zawodowej i w życiu osobistym. Składam serdeczne podziękowania opiekunom grup w Hiszpanii: Natalyi Haydarzhi, Karolinie Klikar, Dorocie Buzanowskiej, Zbigniewowi Wcisło. 

Dziękuję za współpracę Zespołowi realizującemu ten projekt: 
- Dyrektorowi Szkoły - Dariuszowi Wichowskiemu,
- kreator – Danucie Wiśniewskiej, 
- ewaluator - Jolancie Szpadkiewicz, 
- doradcy zawodowemu - Jolancie Farynie,
- nauczycielce języka angielskiego – Natalyi Haydarzhi,
- specjalistce ds. finansowych - Katarzynie Manowskiej,
- opiekunowi strony internetowej CKZiU - Julianowi Kamineckiemu.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu kwidzyn1.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: LewicyStanowczeNieTreść komentarza: W komentarzach „koledzy specjalisci” się wypowiadają? Takie to kierowanie się dobrem dzieci, że może najlepiej zamknąć wszystkie te szkoły albo zostawić jedną i zatrudnić tyle ludzi żeby z tych subwencji wystarczyło albo zostało jeszcze żeby się może tym wyżej przypodobać. W takim chaosie łatwiej będzie dzieciom ideologię lewicowe wbijać do głów i inne bzdury.Źródło komentarza: AKTUALIZACJA: Zagrożenie likwidacją większości szkół w gminie Gardeja. Mieszkańcy jednoczą się w obronie placówek. Czy będzie referendum?Autor komentarza: TomaszTreść komentarza: Czasami to trzeba się w pierś uderzyć i powiedzieć czy chcemy by nasze dzieci się rozwijały i uczyły się w dobrej szkole czy chcemy by żyly w ciemno grodzieŹródło komentarza: AKTUALIZACJA: Zagrożenie likwidacją większości szkół w gminie Gardeja. Mieszkańcy jednoczą się w obronie placówek. Czy będzie referendum?Autor komentarza: RealistaTreść komentarza: Nie sześć a cztery szkoły te cztery są obciążenie dla budżetu a nauczyciele muszą tylko doją kasę dla siebieŹródło komentarza: AKTUALIZACJA: Zagrożenie likwidacją większości szkół w gminie Gardeja. Mieszkańcy jednoczą się w obronie placówek. Czy będzie referendum?Autor komentarza: RodzicTreść komentarza: I tak to jest politycy obiecują i obiecuja przed wyborami, a po wyborach hulajbdusza piekła nie ma i robimy co chcemy. Najlepiej od razu 6 szkół pozamykać, bo i po co edukacja dla ciemniaków.Źródło komentarza: AKTUALIZACJA: Zagrożenie likwidacją większości szkół w gminie Gardeja. Mieszkańcy jednoczą się w obronie placówek. Czy będzie referendum?Autor komentarza: RomekTreść komentarza: Nie planuje się likwidacji 2/3 szkół w gminie, bo zrodziłoby to zbyt duże problemy. Takie zmiany jeśli są potrzebne należy wprowadzać stoponiowo. A już na pewno nie planować sprzedaży bądź dzierżawy majątku mieszkańców na potrzeby firm prywatnych, takich jak ośrodek zdrowia. Gimnazja pokazały, że nauczanie w tak dużych molochach jest przeciwskuteczne. W gimnazjach, a teraz powstałyby w gminie takie molochy zwane zespołami szkół. A to, że zdarzają sie słabi nauczyciele jest normalne w takim systemie edukacji jaki mamy i może tak być i w dużej, jak i małej szkole.Źródło komentarza: AKTUALIZACJA: Zagrożenie likwidacją większości szkół w gminie Gardeja. Mieszkańcy jednoczą się w obronie placówek. Czy będzie referendum?
Reklama
Reklama
Reklama