realizowany przez
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Kwidzynie
Opis wcześniejszych działań:
W lipcu 2020 roku otrzymaliśmy wiadomość z Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji - Narodowej Agencji Programu Erasmus+ , która poinformowała Nas o zakończonej ocenie wniosków złożonych w ramach Akcji 1. Mobilność edukacyjna w sektorze Kształcenie
i szkolenia zawodowe w roku 2020. Wniosek Centrum Kształcenia Zawodowego
i Ustawicznego w Kwidzynie pt.„Gotowi do startu… Erasmus!” został zatwierdzony do realizacji !!!, uzyskał łącznie 97 punktów na 100 możliwych.
Nasz projekt KA1 - Mobilność edukacyjna, KA102 - Mobilność osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego obejmował uczniów w zawodach: technik mechatronik - 16 uczniów, technik elektronik - 8 uczniów, technik elektryk - 8 uczniów oraz 4 opiekunów.
W związku z Covid 19 przesunęliśmy termin realizacji projektu. Rozpoczęliśmy go 31.12.2020 r. i realizowaliśmy przez 22 miesiące.
Przygotowania do mobilności rozpoczęliśmy od pierwszych dni stycznia 2021 r. Od marca do maja 2021 r. trwała rekrutacja uczestników projektu. Zgodnie z założeniami projektu, utworzyliśmy dwie grupy /po 16 uczniów i 2 opiekunów/, które odbyły 3-tygodniowe praktyki zawodowe w przedsiębiorstwach w Sewilli w Hiszpanii. Pierwsza grupa wyjechała na praktyki 02 października 2021 r. , druga grupa 04 lutego 2022 r. Przed wyjazdem każda grupa uczestniczyła w cyklu przygotowawczym, składającym się z zajęć z przygotowania: językowego, kulturowego, pedagogiczno-psychologicznego oraz warsztatów z doradztwa zawodowego. Od maja 2021 r. obie grupy uczniów, ich rodzice oraz opiekunowie grup uczestniczyli również w „spotkaniach organizacyjnych”
z koordynatorem projektu – Renatą Zienkiewicz. Na spotkaniach tych, m.in. zapoznali się z harmonogramem projektu i regulaminem obowiązującym w Hiszpanii, podpisali umowy uczestnictwa w projekcie.
Zakończenie projektu
Na uroczystym spotkaniu, wręczyliśmy uczestnikom projektu certyfikaty Europass, certyfikaty potwierdzenia odbycia i ukończenia mobilności, certyfikaty odbycia nauki podstaw języka hiszpańskiego. Podsumowując działania projektowe można stwierdzić, że zadania, choć w trudnej sytuacji covidowej, zostały wykonane. Szesnastu techników mechatroników, ośmiu techników elektryków i ośmiu techników elektroników biorąc udział w projekcie:
podniosło swoje umiejętności zawodowe w obszarze elektryki, elektroniki oraz mechatroniki;
podniosło kompetencje językowo – komunikacyjne w zakresie zawodowego języka angielskiego;
podniosło poziom swoich umiejętności miękkich (tj. praca w grupie, umiejętność adaptacji do nowego środowiska, odpowiedzialność, terminowość, umiejętność współpracy, kompetencje cyfrowe);
poznało wymagania europejskiego rynku pracy oraz oczekiwania ze strony pracodawców;
zwiększyło poziom mobilności zawodowej i ambicji w dążeniu do celu;
zdobyło wiedzę i umiejętności podnoszące ich przydatność na rynku pracy;
wykształciło kompetencje społeczne niezbędne do funkcjonowania w środowisku wielokulturowym;
wzbogaciło swoje portfolio zawodowe o certyfikaty Europass, certyfikaty potwierdzenia odbycia i ukończenia mobilności, certyfikaty odbycia nauki podstaw języka hiszpańskiego;
odniosło osobisty sukces w postaci zaliczenia praktyki zagranicznej;
uwierzyło we własne możliwości.
Uczestnikom projektu życzę wielu sukcesów na drodze dalszej edukacji oraz w pracy zawodowej i w życiu osobistym. Składam serdeczne podziękowania opiekunom grup w Hiszpanii: Natalyi Haydarzhi, Karolinie Klikar, Dorocie Buzanowskiej, Zbigniewowi Wcisło.
Dziękuję za współpracę Zespołowi realizującemu ten projekt:
- Dyrektorowi Szkoły - Dariuszowi Wichowskiemu,
- kreator – Danucie Wiśniewskiej,
- ewaluator - Jolancie Szpadkiewicz,
- doradcy zawodowemu - Jolancie Farynie,
- nauczycielce języka angielskiego – Natalyi Haydarzhi,
- specjalistce ds. finansowych - Katarzynie Manowskiej,
- opiekunowi strony internetowej CKZiU - Julianowi Kamineckiemu.
Napisz komentarz
Komentarze