Wcześniej firma poligraficzna, teraz największy producent reklam świetlnych
Graffico – reklamy do nieba - producent reklam świetlnych w swojej branży działa już około 30 lat. Pierwotnie była to firma poligraficzną, która zajmowała się głównie produkcją materiałów reklamowych takich jak: ulotki, plakaty, a nawet i podkładki pod kufle. Od początku powstania firmy, Graffico identyfikując się z oferowanymi usługami, posługiwało się logo przedstawiające wydartą kartkę papieru. Nazwa firmy przedstawiona była w formie wariacji czcionki gotyckiej i modnym ówcześnie cieniowaniem. Znając historię Graffico „od podszewki” od środka, zrozumiałe jest sentymentalne podejście producenta do swojego pierwszego logo, które idealnie wyrażało ówczesną wizję firmy i działalność.
Po ukierunkowaniu się przez firmę na większe gabaryty i odejściu od sektora papierniczego producent reklam świetlnych przez kolejne 20 lat posługiwał się odmienionym logo prezentującym literę G w połączeniu z pomarańczowym okręgiem i nazwą firmy zapisaną techniczną czcionką. Zmiana logo na początku lat 2000 było wielkim wydarzeniem w życiu firmy i ta wersja towarzyszyła producentowi aż do 2022 roku.
Producent reklam świetlnych po 20 latach zmienił identyfikację wizualną
Co skłoniło Graffico do zmian?
- „Potrzebowaliśmy zmiany, która w pełni będzie nas wyrażać. Potrzebowaliśmy logo, które odda charakter naszych produktów. A nie ukrywamy, że od 20 lat sporo się u nas zmieniło. W jaki więc sposób zobrazować proces przemiany? Porównując. Porównanie zawsze pozwala zilustrować skalę zmian. Dzięki niemu naocznie można zobaczyć dysproporcję, różnicę pomiędzy pierwotną a aktualną wersją logo.
Zestawiamy więc pierwsze logo Graffico sprzed 30 lat, kolejną przemianę z początku 2000 roku z nowym, logotypem, by pokazać, jak na przestrzeni lat zmieniła się wizja i charakter firmy. Myślimy, że to porównanie dobitnie wskazuje na proces przemiany, jaką przeszło Graffico na przestrzeni tych kilkudziesięciu lat”.
- Reloging czy rebranding to zawsze odważna decyzja, która niesie ze sobą zmianę, świeżość i wizję. Nowy logotyp Graffico jest zbieżny z obecnym profilem produkcyjnym, strategią i pasją tworzenia. Żyjemy w czasach VUCA, niezwykle dynamicznych. Świat się zmienia, zmieniają się trendy, design, zmieniamy się i my. A wraz z nami zmienia się nasze logo. Zmiana logo to nie zmiana symbolu, to symbol zmiany.” – zaznacza Ola Włodarczyk – dyrektor ds. marketingu.
Jak sami właściciele podkreślają, czuli potrzebę zmiany, że poprzednie logo już do nich nie pasowała i czas na zmiany. Aktualne logo producenta reklam świetlnych prezentuje pomarańczową żyrafę ze skrzydłami – nieprzypadkowo. Kolor nawiązuje do poprzedniej identyfikacji, natomiast sama żyrafa odnosi się bezpośrednio do pełnej nazwy producenta – Graffico – reklamy do nieba.
Żyrafa w swojej symbolice uosabia wysoką świadomość, intuicję i czujność. To także wyraz najwyżej majestatyczności, a także wysokości. Wykorzystana jednak żyrafa w logo największego producenta reklam świetlnych w Polsce jest wyjątkowa, ponieważ posiada skrzydła. Ten niecodzienny element wyraża łamanie barier, konwenansów i standardów.
- Nasza żyrafa może być tam, gdzie chce, a dzięki skrzydłom sięga zdecydowanie wyżej niż inne rzeczywiste żyrafy. Dla nas skrzydła to kreatywność, wolność i ogromne możliwości. To także dla nas wyobraźnia i ambicja, których jako firma nam nie brakuje. Nasze aktualne logo idealnie odzwierciedla nasze plany na przyszłość jako innowacyjnego producenta reklam świetlnych – opowiada Ola Włodarczyk.
Warto też zauważyć, że logo Graffico idealnie pasuje do nowego hasła firmy: Jeszcze wyżej!
My jesteśmy zachwyceni tą kreacją. A jak Wam się podoba?
Napisz komentarz
Komentarze