wtorek, 29 kwietnia 2025 22:16
Reklama Advertisement

Przez ponad dwie godziny pasażerowie marzli w autobusie

KWIDZYN. - Jechałem z Kwidzyna do Gdańska autobusem. Było w nim tak zimno, że szyby zamarzały od środka – powiedział nam nasz Czytelnik.
Przez ponad dwie godziny pasażerowie marzli w autobusie
- Szkoda, że nikt nie zgłosił tego kierowcy, na pewno by coś zaradził – powiedział nam Tomasz Pisarek z PKS, który szczegółowo zbadał tę sytuację.
Droga do Gdańska dla naszego Czytelnika była prawdziwym koszmarem. Autobusem jedzie się tam dwie i pół godziny.
– Tyle czasu w mrozie, bez ogrzewania. Wszyscy siedzieli wciśnięci w siedzenia, w czapkach i rękawiczkach. Uważam, że to skandal – mówi mieszkaniec, który do stolicy województwa wybrał się na badania lekarskie. – Jeżdżę rzadko tą trasą, ale teraz nie miałem wyjścia. Podróż była okropna, kierowcy widocznie nie było zimno, skoro nic z tym nie robił, ale jemu było cieplej od nawiewu, który ogrzewa przednią szybę, to pewnie dlatego.
Niestety nasz Czytelnik, ani nikt z pasażerów tego porannego kursu do Gdańska, nie poinformował kierowcy, że jest zimno, a zdaniem Tomasza Pisarka z PKS, którego poprosiliśmy o wyjaśnienie tej sprawy, na pewno coś by to pomogło.
- To już drugi sygnał, jaki otrzymałem w sprawie. Pierwszy to telefon od pasażera tego kursu, który stwierdził, że w autobusie „mogłoby być cieplej”. Porozmawiałem z kierowcą, który wówczas jechał, i dowiedziałem się, że jemu nie było za zimno, całą drogę siedział w swetrze – powiedział Tomasz Pisarek, kierownik ds. przewozów pasażerskich kwidzyńskiego PKS. – On nie ma dodatkowego ogrzewania, ale może faktycznie było mu cieplej od nawiewu, który ociepla przednią szybę. Szkoda, że żaden z pasażerów nie zwrócił mu uwagi, że w aucie jest zimno. Być może wówczas udałoby się poprawić parametry grzejnika, podkręcić, kierowca mógłby też zatrzymać się na chwilę i w ten sposób dogrzać wnętrze, bo podczas jazdy pojazd traci ciepło, tak już jest i nie można oczekiwać, że w środku będzie bardzo ciepło. To kierowca obsługuje urządzenie grzewcze w pojeździe. Ten, który jechał wtedy do Gdańska, że wszystko działało sprawnie i nikt nie zgłaszał problemów. Przyznaję, że w tylnej części pojazdu mogło być trochę zimniej niż z przodu. Dokładnie sprawdzę, jak sytuacja wyglądała i co można zrobić, by to zmienić.
Tomasz Pisarek po konsultacjach z pracownikami ustalił, że autobusie, który tego dnia jechał do Gdańska, rzeczywiście mogło być dość chłodno. To jedyny pojazd w kwidzyńskim PKS jeżdżący tą trasą, który ma kaloryfery, a nie tzw. dmuchawy.
- Mamy trzy takie same jelcze, które jeżdżą m.in. do Gdańska. W dwóch z nich są dmuchawy, a w jednym, właśnie tym, o którym mówimy, są kaloryfery. Takie pojazdy nabyliśmy od producenta, który widocznie stosuje różne systemy ogrzewania. Może być też tak, że w pewnej partii produkowanych autobusów zastosowano próbnie kaloryfery, jednak stwierdzono, że nawiew jest skuteczniejszy i wrócono do poprzedniego rozwiązania. A my otrzymaliśmy jedne pojazd z kaloryferami, a dwa z dmuchawami – wyjaśnia Tomasz Pisarek.
Kierownik sprawdził w stacji diagnostycznej PKS, czy jest możliwość poprawienia systemu ogrzewania w tym autobusie, na przykład przez zainstalowanie dodatkowej dmuchawy.
- Niestety jest to niemożliwe, bo, jak powiedzieli mi fachowcy, trzeba by przebudować całą instalację, a to duża inwestycja. Dlatego pozostaje nam zwracanie uwagi na temperaturę w tym pojeździe i będziemy to robić, uczuliłem na to kierowców – mówi T. Pisarek. – Zachęcam też pasażerów do zgłaszania kierowcy wszelkich problemów, także tych z ogrzewaniem. Swoje opinie można też przekazywać u nas w siedzibie PKS. Rozumiem irytację tych dwóch pasażerów, ale dziwię się, że było im aż tak zimno. Pojazd był rozgrzany, bo ten kurs do Gdańska nie był jego pierwszym tego dnia. Wcześniej jeździł przez kilka godzin inną trasą i w środku na pewno zdążył się ogrzać.

Tylko do Gdańska Głównego

Poranny kurs z Kwidzyna do Gdańska jeszcze niedawno zaplanowany był do Gdańska Oliwy. Teraz autobus dojeżdża tylko do Gdańska Głównego. Niektórzy pasażerowie nie są z tego zadowoleni.
- Wielu kwidzynian jeździ do Gdańska do lekarza i na specjalistyczne badania. Do tej pory można było wysiąść przed samym szpitalem, bardzo wygodnie. Teraz musimy wysiąść w Gdańsku Głównym i dalej jechać SKM lub tramwajem.
Tomasz Pisarek, kierownik ds. przewozów pasażerskich kwidzyńskiego PKS, wyjaśnia:
- Skróciliśmy trasę tego autobusu, ponieważ sugerowali to pasażerowie. Chodzi o to, że autobus w drodze powrotnej na odcinku Gdańsk Oliwa – Gdańsk Główny (ok. 8 km) jechał bardzo długo, bo ruch jest tam duży i tak dużemu pojazdowi trudno się przebić, były więc duże opóźnienia, pasażerowie czekający w Gdańsku Głównym na powrót do Kwidzyna niecierpliwili się. Zresztą na tym krótkim odcinku jechało nim tylko kilka osób, większość pasażerów wysiadała i wsiadała w Głównym, bo tam mieli większość spraw do załatwienia, a jeśli nawet chcieli udać się do Wrzeszcza czy Oliwy, to korzystali z komunikacji miejskiej, która w Gdańsku działa doskonale – autobusy, tramwaje i pociąg SKM. Dlatego bezsensowne wydało nam się utrzymywanie kursu do Oliwy. Liczy się zdanie i interes większości i tym się kierowaliśmy podejmując tę decyzję.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu kwidzyn1.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

ocalony 05.02.2010 10:40
Kiedys jechałem do Gdańska i kierowca o mało nie doprowadził do katastrofy wjeżdzajac na torowosko pod nadjeżdżajacy pociag za Sztumem, nie zauważył czerwonego światła a szlabany uderzyły w autobus, może to ten co nie wie gdzie włączyć ogrzewanie

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu kwidzyn1.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
greg50 04.02.2010 21:54
tu nie chodzi o autobus tylko o to iż nie każdy kierowca jest odpowiednio przeszkolony jak włączyć ogrzewanie w aut. MAN . Ja jeżdżę takim autobusem od siedmiu lat i nigdy mi się nie zdarzyło aby ktoś się skarżył że jest zimno - a wręcz przeciwnie. pozdro. dla wszystkich za kółkiem

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu kwidzyn1.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
greg50 04.02.2010 21:51
tu nie chodzi o autobus tylko o to iż nie każdy kierowca jest odpowiednio przeszkolony jak włączyć ogrzewanie w aut. MAN . Ja jeżdżę takim autobusem od siedmiu lat i nigdy mi się nie zdarzyło aby ktoś się skarżył że jest zimno - a wręcz przeciwnie. pozdro. dla wszystkich za kółkiem

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu kwidzyn1.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
tera 28.01.2010 20:19
wspólczuje tym którzy zmarżli, ale czasem ludzie wymagaja za dużo,niekiedy są takie anomalie że jeden krzyczyzimno, a drugiemu za ciepło

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu kwidzyn1.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
tera 28.01.2010 20:17
wspólczuje tym którzy zmarżli, ale czasem ludzie wymagaja za dużo,niekiedy są takie anomalie że jeden krzyczyzimno, a drugiemu za ciepło

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu kwidzyn1.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
juchna 20.01.2010 12:42
Ja wychodzę z założenia jak ktoś ma pretensję do PKS Kwidzyn to niech zmieni przewoznika. Proszę tylko pamiętać o tym, że te busy też nie są idealne.Wiemy ,że zima w tym roku jest taka jaka jest .A trzeba też mieć świadomość taką czy prywatny przewoznik ma ubezpieczenie dla pasażerów.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu kwidzyn1.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
??? 16.01.2010 08:43
"Może być też tak, że w pewnej partii produkowanych autobusów zastosowano próbnie kaloryfery, jednak stwierdzono, że nawiew jest skuteczniejszy i wrócono do poprzedniego rozwiązania. A my otrzymaliśmy jedne pojazd z kaloryferami, a dwa z dmuchawami" zabawne...podobnie jak "jakby babcia miała wąsy to by była dziadkiem". Autorze, przecież to normalne, że jeśli kupuje się jakikolwiek pojazd to nie kupuje się "kota w worku". I nie spotkałam się jeszcze z zakupieniem pojazdu z "próbnymi kaloryferami". to jest załosne jak autor uważa czytelników za ..........

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu kwidzyn1.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
kaska 15.01.2010 10:21
to żenujące co sie dzieje w tych autobusach, jechałam do gdańska i faktycznie było bardzo zimno rece trzymalam pod nogami bylo mi tak zimno pomimo iz miałam rekawiczki siedzialam w czapce i kapurze od kurtki a Pan kierowca jak sie zwróciło uwagę pretensje ma ze sie komus cos nie podoba obsluga naszego PKSu to niewychowani gburowaci panowie ktorym latwo mowic swoje jakby sie zamienili na pasazerow o ciekawe co by sie okazalo, żenada panowie żenada

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu kwidzyn1.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
natasd1 12.01.2010 17:13
ja codzienie jade do pracy autobusem i jest zimno

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu kwidzyn1.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
KOMENTARZE
Autor komentarza: CNC IntelligenceTreść komentarza: RECOVER YOUR LOST CRYPTO ASSETS WITH CNC INTELLIGENCE. NO UPFRONT PAYMENT. CNC Intelligence is a team of Cyber Intelligence, Crypto Investigation, Asset Tracing and Offshore Legal experts. Working together to form a boutique cyber and crypto intelligence group focused on providing results. Using the latest Cyber Tools, Open Source Intelligence (OSINT), Human Intelligence (HUMINT), and cutting edge technology, we provide actionable intelligence to our clients. WHY CHOOSE CNC INTELLIGENCE? - Expert Cyber Investigation Services ---Our cyber investigators are certified in the US, UK and experienced with investigations spanning 6 continents. - Cryptocurrency And Digital Asset Tracking --- We are able to track the movement of several different cryptocurrencies and assets. If the cryptocurrency has been moved, we are able to follow it. - Strategic Intelligence For Asset Recovery --- The first step to recovery is locating recoverable assets. Our experienced team will be able to walk you through the process. Schedule a mail session with our team of professionals today via - cncintel247 (@) gmail (.) com to get started immediately. BEWARE of FABRICATED reviews and testimonies endorsing fraudsters, do not get scammed twice. Disclaimer: CNC Intelligence is not a law enforcement agency and not a law firm. Like all investigators, we cannot guarantee specific results, but we apply our expertise and resources to every case professionally and ethically.Źródło komentarza: Remont parkietu hali sportowejAutor komentarza: Schlomo UbermannTreść komentarza: Ale przypał. Chyba nie wypłaci się do końca życia. No ale tak kończą frajerzy.Źródło komentarza: ZOBACZ [WIDEO] !!Ujawnienie kokainy wartej 5 mln zł efektem pracy trzech służb mundurowychAutor komentarza: haniaaTreść komentarza: tak o zsrowie trzeba dbać .... Produkty z konopi są mi naprawdę bliskie – i to nie tylko z ciekawości, ale przede wszystkim z własnego doświadczenia. Moja przygoda zaczęła się od bólu kręgosłupa, który towarzyszył mi praktycznie codziennie. Z początku ratowałam się klasykami – ketonal, inne przeciwbólowe – niestety, żołądek długo tego nie wytrzymał. W pewnym momencie bolało mnie już nie tylko plecy, ale też brzuch, dosłownie po wszystkim. Zaczęło się błędne koło – ból, stres, napięcie. Lekarze zaczęli mówić, że pewnie "sama sobie to nakręcam", że to psychosomatyka. Czułam się bezsilna. I wtedy – zupełnie przypadkiem – kuzyn dał mi namiar na Konopną Farmację z Poznania. Po rozmowie z panią farmaceutką dostałam polecenie: olej CBD 5% dekarboksylowany, 3 razy dziennie po 5 kropli. Do tego dorzuciła maść laurową z olejem konopnym, eukaliptusem i propolisem – cudo na ból pleców! Ale to nie wszystko – zaczęłam pić napar z passiflory i łykać olej z czarnuszki na żołądek. Efekt? Jakby ktoś zgasił ogień, który palił mnie od środka. Ból pleców się wyciszył, żołądek odetchnął, a ja zaczęłam normalnie funkcjonować. Coś, co wydawało się beznadziejne, zaczęło mieć sens. CBD naprawdę mi pomogło – nie jako cudowny lek na wszystko, ale jako realne wsparcie, które dało mi ulgę i spokój. Jeśli ktoś z Was się waha, polecam z serca – ale zawsze z głową i najlepiej po konsultacji z kimś, kto zna się na rzeczyŹródło komentarza: 7 kwietnia 2025 r. - Ważny dzień w kalendarzu. Światowy Dzień ZdrowiaAutor komentarza: DominikTreść komentarza: Proszę rodzinę osoby zmarłej o kontakt, przekażę przydatne informacje tel. 664694990Źródło komentarza: Na drodze zginął 59-letni motocyklistaAutor komentarza: Ms. SimoneTreść komentarza: I have worked with Mr. James Mc Kay Wizard quite a number of times and they have never disappointed me. They helped me monitor my Husband phone when I was gathering evidence during the divorce. I got virtually every information he has been hiding over the months easily on my own phone: the spy app diverted all his WhatsApp, Facebook, text messages, sent and received through the phone: I also got his phone calls and deleted messages. he could not believe his eyes when he saw the evidence because he had no idea he was hacked. they do all types of mobile hacks and computer hacks, you get unrestricted and unnoticeable access to your partner/spouse/anybody’s social account, email, E.T.C Getting the job done is as simple as sending an email to jamesmckay wizard at gmail dot com or WhatsApp +31657446248.Źródło komentarza: 6 kwietnia 2025 r. - Ważny dzień w kalendarzu. Światowy Dzień Sportu
Reklama
ReklamaAdvertisement
Reklama