Głównym założeniem projektu było poszerzenie wiedzy o historii Kwidzyna. Anna Kaczmarek-Okońska, liderka projektu i nauczyciel Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy w Kwidzynie, podkreśla, że szczególne potrzeby edukacyjne naszych uczniów obligują nauczycieli i rodziców do poszukiwania form przekazywania wiedzy dostosowanych do występujących deficytów w przyswajaniu informacji - form niestandardowych i atrakcyjnych. Na dziedzińcu kwidzyńskiego zamku odbyła się inscenizacja historyczna przygotowana przez grupę rekonstrukcyjną "Apis" z Gniewa, która promuje między innymi wiedzę o historii średniowiecznego Kwidzyna. Inscenizacja przeniosła uczestników, w tym młodzież
z niepełnosprawnościami, do epoki średniowiecza i ułatwiła zrozumienie kultury, zwyczajów oraz codzienności i mentalności ludzi żyjących w minionych czasach. Rekonstruktorzy przygotowali różnego rodzaju rekwizyty, w tym dyby, części uzbrojenia, zbroje rycerskie
i stroje z epoki. Nie zabrakło również tańca, śpiewu i dobrej zabawy. (Zdjęcia: Bartosz Bakun)
Reklama
"Żywa lekcja historii - historia Kwidzyna" to projekt Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy.
Na dziedzińcu Muzeum Zamkowego w Kwidzynie odbyło się spotkanie podsumowujące jego realizację. Pomysłodawcy projektu to nauczyciele i rodzice uczniów uczęszczających do placówki. Jego adresaci to uczniowie Szkoły Podstawowej nr 6, Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy w Kwidzynie oraz Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Barcicach.
- 25.10.2022 10:11
- Źródło: Justyna Tarka
Źródło: Justyna Tarka
Napisz komentarz
Komentarze