-Pozwoli to na usprawnienie ruchu pojazdów w mieście, znaczne zmniejszenie zanieczyszczeń wdychanych przez naszych mieszkańców, a także na omijanie miasta przez ciężki sprzęt i pojazdy jadące do International Paper i innych zakładów leżących w strefie przemysłowej oraz skrócenie drogi od mostu przez Wisłę z Malborka w kierunku Grudziądza i odwrotnie. Potrzeba wybudowania tej obwodnicy była już podnoszona 5 lat temu, kiedy trwała budowa mostu przez Wisłę oddanego do użytku w lipcu 2013 roku. Wierzymy, że pozyskanie poparcia zarówno wojewody pomorskiego, jak i pomorskiego sejmiku wojewódzkiego oraz zarządu województwa pomorskiego jest możliwe w tej kadencji – stwierdził Antoni Barganowski.
Radny SLD dodał, że do tych starań powinni włączyć się parlamentarzyści z terenu powiatu oraz radni sejmiku województwa pomorskiego.
-Wspólne działania wszystkich opcji politycznych powinno dać pozytywny efekt tych zabiegów, co leży w żywotnym interesie naszych mieszkańców – powiedział Antoni Barganowski.
Wsparcie tylko dla obwodnic aglomeracji miejskich
Według Jerzego Godzika, starosty kwidzyńskiego, uzyskanie środków na budowę obwodnicy będzie bardzo trudne.
-Szanse na uzyskanie wsparcia ma obecnie tylko budowa obwodnic dla aglomeracji miejskich. Kwidzyn do takich nie należy. Istnieją jeszcze inne trudności, gdyż obwodnica musiałaby częściowo przechodzić nad doliną Liwy, co wiąże się ze spełnieniem wszystkich wymogów związanych z programem Natura 2000. (...)
Więcej w najnowszym wydaniu Kuriera Kwidzyńskiego z dnia 23 stycznia 2019 roku
Napisz komentarz
Komentarze