-Poprosiłem Kwidzyńskie Centrum Kultury i Kwidzyńskie Centrum Sportu i Rekreacji, aby sprzedając bilety prosili o podanie kodu pocztowego. Po kilku miesiącach będziemy wiedzieli ile osób spoza Kwidzyna korzysta z basenów i kasy biletowej w teatrze. Przeprowadzimy analizę, ale już widać, że ten ruch jest spory. Kupowałem paliwo przy wjeździe na drogę w kierunku mostu. Osoby, które pracują w tej stacji paliw twierdzą, że gwałtownie wzrosły im obroty. Również z moich rozmów z handlowcami wynika, że zwiększyła się liczba klientów z tamtej strony Wisły. Mieszkańcom Gniewu łatwiej jest się wybrać na zakupy do Kwidzyna niż do Tczewa lub Starogardu Gdańskiego. Nasze mini centra handlowe przyciągają klientów spoza miasta. Nie sposób pominąć aspektów społecznych. Rodziny, których dzieliła Wisła, spotykają się teraz dużo częściej. Uważam jednak, że najważniejsze, iż ludzie uwierzyli, że jak się czegoś bardzo chce, to można to zrealizować. Nie przyszło to łatwo, ale właśnie dlatego napawa to mieszkańców dumą i pewnością siebie. To wartość bezcenna – uważa Andrzej Krzysztofiak, burmistrz Kwidzyna.
Most przełożył się na hossę firm elektronicznych
Dodaje, że brak mostu wpływał na gorsze notowania miasta w różnych rankingach, dotyczących atrakcyjności inwestowania.
-Byliśmy w czołówce jeśli chodzi o przychylność dla potencjalnych inwestorów, pozyskiwania gruntów i możliwości inwestowania, ale gorzej było z węzłami komunikacyjnymi. Tego problemu już nie ma. Przekłada się to na hossę firm elektronicznych, które zwiększają zatrudnienie - twierdzi A. Krzysztofiak.
Burmistrz uważa, że most poprawił także sytuację związaną z zatrudnianiem specjalistów, którzy zwykle wolą pracować w większych miastach, jak chociażby Gdańsk.
Pomożemy w przygotowaniu spotu reklamowego
-Most bardzo skrócił drogę do Trójmiasta. Przez to wzrosła atrakcyjność naszego miasta. Dobre szkoły, atrakcyjna oferta sportowa i kulturalna, zapewnione miejsca w przedszkolach dla każdego dziecka to elementy, które podwyższają atrakcyjność miasta. Przez to łatwiej firmom przyciągać specjalistów, a także zachęcać do powrotu mieszkańców naszego miasta, którzy zdobyli odpowiednie wykształcenie. Mieliśmy spotkanie z kadrowcami firm, którzy pojawiają się na uczelniach wyższych w dużych ośrodkach, zachęcając absolwentów do zatrudnienia. Promują wówczas swoje firmy i nasze miasto. Zamierzamy im pomóc w przygotowaniu odpowiedniego spotu reklamowego. Chcemy w tej sprawie zwrócić się do jednego z naszych kwidzyńskich reżyserów – zapowiada Andrzej Krzysztofiak.
Przypomnijmy, że most przez Wisłę został oddany do użytku 26 lipca ubiegłego roku.
Napisz komentarz
Komentarze