- Wszyscy się cieszymy z oddanego do użytku mostu, po tylu latach oczekiwania, ale już w prasie pojawiły się artykuły o konieczności modernizacji drogi Kwidzyn-Prabuty, w związku ze zwiększonym ruchem na tym odcinku oraz szansach na budowę w przyszłości dużej obwodnicy Kwidzyna, w celu odciążenia przejazdu przez miasto – mówi Antoni Barganowski, przewodniczący klubu radnych SLD w radzie powiatu.
Szef klubu zwrócił się do zarządu o określenie możliwości zrealizowania tych inwestycji.
Jerzy Godzik, starosta kwidzyński, przypomina, że modernizacja drogi z Kwidzyna do Prabut, została ujęta w strategii rozwoju województwa pomorskiego.
- Droga zostanie ujęta przy rozdziale środków unijnych. Trwają obecnie prace geodezyjne. Na drodze można było zobaczyć geodetów, którzy dokonywali pomiarów. Przewiduję, że wykonanie prac nastąpiłoby w 2015 roku, ale dokładnie jeszcze nie wiadomo jak to będzie ze środkami unijnymi – twierdzi Jerzy Godzik.
O ile modernizacja drogi wojewódzkiej z Kwidzyna do Prabut jest ujęta na liście drogowych inwestycji, które mają zostać zrealizowane w najbliższym czasie w województwie pomorskim, to w przypadku dużej obwodnicy dla Kwidzyna optymizmu jest o wiele mniej.
- Szacuje się, że jej koszt to ponad 300 mln zł, czyli tyle ile most przez Wisłę. Trzeba pewnie dokonać pomiarów, aby zobaczyć jaki będzie rzeczywisty ruch na tej trasie. Na razie tylko teoretyzujemy. Będziemy czynili starania. Koncepcja dużej obwodnicy, to duże pieniądze. Łatwiej byłoby połączyć dojazd z małą obwodnicą, ale wiąże się to z pokonaniem doliny Liwy, budową estakady i uwzględnieniem przy budowie programu Natura 2000 – wyjaśnia Jerzy Godzik.
Koncepcja budowy obwodnicy dla Kwidzyna na razie pozostaje w szufladzie.
Napisz komentarz
Komentarze