piątek, 29 listopada 2024 01:59

Bezpieczeństwo przy oczyszczaniu komputera – jak unikać utraty ważnych danych?

Regularne oczyszczanie komputera to bardzo ważna czynność, dzięki której sprzęt będzie działał sprawniej, a osoby, które z niego korzystają będą mogły pracować w jeszcze bardziej komfortowych warunkach. Trzeba jednak pamiętać, że przed rozpoczęciem procesu oczyszczania, należy zadbać o odpowiednie zabezpieczenie ważnych danych.
  • 27.06.2024 12:47
  • Autor: Grupa tipmedia
Bezpieczeństwo przy oczyszczaniu komputera – jak unikać utraty ważnych danych?

Jak zadbać o bezpieczeństwo danych przy oczyszczaniu komputera?

Formatowanie to skuteczny sposób na oczyszczenie komputera i tym samym ulepszenie wydajności sprzętu. Trzeba jednak pamiętać, aby przed rozpoczęciem tego procesu przejrzeć pliki i przenieść te, których nie chcemy utracić na dysk zewnętrzny lub specjalne miejsce w sieci. Upewnij się też, że możesz usunąć dane, które wydają Ci się niepotrzebne. Dokumenty trzeba bowiem przechowywać przez określoną ilość czasu. Jak długo przechowywać listy obecności? Przed podzieleniem plików na te do usunięcia i pozostawienia musisz znaleźć odpowiedzi na tego rodzaju pytania. Należy również pamiętać, że nie wszystko warto robić samodzielnie. Co prawda bez trudu znajdziesz odpowiedź na pytanie, jak oczyścić dysk c z niepotrzebnych plików – Windows 10,  macOS, czy też Linux. Nie zapominaj jednak, że dla osoby bez doświadczenia i profesjonalnej wiedzy skuteczne i bezpieczne przeprowadzenie procesu może okazać się bardzo trudne lub nawet niemożliwe. Nieumiejętne formatowanie komputera to zaś ryzyko trwałej utraty danych.

Co więc zrobić, jeśli firmowy sprzęt potrzebuje oczyszczenia? Współpraca z doświadczoną firmą świadczącą usługi takie jak formatowanie komputerów to najlepsze rozwiązanie. Dzięki temu dane będą bezpieczne, a Ty zaoszczędzisz czas.

Bezpieczeństwo danych w firmie – o tym warto pamiętać

Poza odpowiednim formatowaniem dla bezpieczeństwa danych w firmie należy pamiętać także o obowiązku, jakim jest archiwizacja akt osobowych. Krok po kroku wygląda to w ten sposób:

  • Wybór miejsca – powinno umożliwiać wygodę podczas poszukiwania potrzebnych informacji i jednocześnie musi być solidnie zabezpieczone, aby dane nie dostały się w niepowołane ręce.
  • Wykorzystanie narzędzi – w przypadku tradycyjnej formy archiwizowania niezbędne są pudła archiwizacyjne, segregatory i teczki, koszulki na dokumenty oraz zakładki indeksujące.
  • Wykorzystanie specjalistycznych mebli – szafy metalowe klasy A sprawdzają się bardzo dobrze.

Powyższy poradnik: archiwizacja akt osobowych krok po kroku udowadnia, że przygotowanie archiwum w tradycyjnej formie jest pracochłonne. Jeśli jesteś fanem prostych i jednocześnie skutecznych rozwiązań, warto zdecydować się na archiwum cyfrowe.


Wiesz już, jak uniknąć utraty ważnych danych, warto też sprawdzić, co zrobić z tymi, których przechowywać już nie trzeba. Można je zutylizować. Upewnij się jednak wcześniej, czy minął wymagany czas. Jak długo przechowywać listy obecności? Ile czasu należy przechowywać księgi rachunkowe? To tylko przykłady pytań, na jakie uzyskasz odpowiedź u profesjonalistów takich jak radca prawny.

Artykuł sponsorowany