Pełna świadomość i brak paniki. W trakcie pożaru nie podejmuj pochopnych decyzji
Spokój uratuje wszystkich. Z jednej strony to oklepane stwierdzenie, natomiast z drugiej jest ono idealnym odzwierciedleniem sytuacji podczas ewakuacji w trakcie pożaru. Idealnym scenariuszem będzie wcześniejsze przećwiczenie sprawnego opuszczenia budynku w razie katastrof. Wówczas pozostanie Ci jedynie zarządzać grupą podlegającą Tobie osób. W innym przypadku, procedura ewakuacyjna musi być wdrażana „na żywym organizmie”. Podstawowa zasada? Nie panikować. Nie można ze sobą zabierać także całego wyposażenia biurowego. W przypadku pożarów, liczą się tak naprawdę sekundy. Każda zaoszczędzona na braku pakowania najróżniejszych rzeczy (również tych osobistych) może uratować komuś życie. Droga ewakuacyjna powinna być wyznaczona do najbliższego wyjścia na świeże powietrze. Pracujesz w wielopiętrowych budynkach? Unikaj wind. Wycieczka schodami okazuje się być dłuższa, natomiast będzie bezpieczniejsza.
Lepiej zapobiegać, niż leczyć. Zadbaj o odpowiednie wyposażenie PPOŻ biura
Niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale pierwsza interwencja przeciwpożarowa powinna być wykonana przez właściciela obiektu lub osobę zarządzającą danym biurem. Wiele przypadków jest rozwiązywanych jeszcze przed przyjazdem straży pożarnej, której pozostanie jedynie skrupulatne zweryfikowanie stanu pomieszczeń. Na wyposażeniu Twojego biura powinna znaleźć się nie tylko gaśnica, ale także nowoczesne systemy tryskaczowe oraz oddymiania. Takie dostarcza choćby firma NoFire.pl, a obecność tego typu rozwiązań umożliwia podjęcie skutecznej interwencji. Nie możesz zapominać również o instalacji specjalnych oznaczeń ewakuacyjnych na terenie obiektu. Umieść je w dobrze widocznych bądź newralgicznych miejscach. W ten sposób zminimalizujesz ryzyko ogromnego chaosu w trakcie ewakuowania pracowników, gości czy Klientów.
Napisz komentarz
Komentarze