Na szczęście seniorzy byli czujni i w porę zorientowali się, że dzwoniąca do nich osoba nie jest tą, za którą się podaje.
Pamiętajmy, że Policjanci nigdy nie proszą o branie kredytów w ramach pomocy w działaniach operacyjnych oraz o tym, że żaden funkcjonariusz nie może też żądać ani przyjmować pieniędzy za prowadzoną sprawę.
We wtorek ok. godziny 11.30 do 70 – letniej mieszkanki Kwidzyna zadzwonił mężczyzna podający się za policjanta i poinformował, że oszuści chcą dokonać kradzieży pieniędzy z jej konta. Złodziej podający się za policjanta zaproponował 70- latce by je wypłaciła z banku i przekazała „policji” w celu zabezpieczenia. Kolejne dwa zdarzenia o takim samym przebiegu miały miejsce w czwartek. Na szczęście seniorzy byli czujni i nie dali się oszukać. Informujemy i apelujemy do osób starszych: policjanci nigdy nie zwracają się z prośbą o wpłacenie pieniędzy. Nie zwracają się też do osób postronnych o pomoc w celu planowanego zatrzymana przestępcy - oszustwa.
Jeżeli tylko mamy do czynienia z taką prośbą, telefoniczną czy w kontakcie osobistym, możemy mieć pewność, że mamy do czynienia z oszustem. W takim przypadku natychmiast kontaktujmy się z policją. Po raz kolejny przypominamy: - zawsze kierujmy się zasadą " ograniczonego zaufania", - w przypadku prośby o nagłą pożyczkę poprośmy o osobisty kontakt z osobą podającą się z naszego krewnego, - skontaktujmy się z innymi członkami rodziny w celu zweryfikowania "tragicznej" informacji , która miała być powodem pożyczki, - pamiętajmy, aby zawsze o swoich podejrzeniach powiadomić Policję, - ostrzegajmy seniorów i mówmy im, co należy robić w takich sytuacjach, - zaś przy próbie podszywania się pod funkcjonariuszy - natychmiast należy skontaktować się z najbliższą jednostką policji, - pamiętajmy, że Policjanci nigdy nie proszą o branie kredytów w ramach pomocy w działaniach operacyjnych ! Żaden funkcjonariusz nie może też żądać ani przyjmować pieniędzy za prowadzoną sprawę ani w ramach prowadzonej sprawy. - zawsze upewnijmy się, że w prawidłowy sposób rozłączyliśmy rozmowę z naszym rzekomym krewnym, który potrzebuje pomocy. Dopiero jak będziemy pewni, że rozmowa jest całkowicie zakończona a w słuchawce słychać poprawny sygnał rozłączenia ( najlepiej odczekać jeszcze dla bezpieczeństwa 2- 3 minuty) i dopiero wtedy można wybrać kolejny numer np. na policję.
Napisz komentarz
Komentarze