sobota, 30 listopada 2024 13:39
Reklama
Reklama

Nauczycielka z Interkl@są w sejmie

KWIDZYN. Katarzyna Srebrowska – Budek, nauczycielka informatyki w Szkole Podstawowej nr 2 w Kwidzynie, wzięła udział w konferencji „Społeczeństwo wiedzy - mit czy szansa dla Polski?”, która odbyła się Sali Kolumnowej Sejmu. Została zorganizowana z okazji 10 rocznicy funkcjonowania programu Interkl@sa.
Nauczycielka z Interkl@są w sejmie
Udział nauczycielki z Kwidzyna w ogólnopolskiej konferencji nie był przypadkowy. SP nr 2w ubiegłym roku wyróżniona została prestiżową nagrodą Znak Jakości Interkl@sa. Tylko trzy szkoły w województwie pomorskim otrzymały certyfikat, a podstawowa tylko jedna. Znak Jakości Interkl@sa to ogólnopolska inicjatywa, której głównym celem jest promowanie szkół przygotowujących uczniów do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym, zgodnie ze standardami przyjętymi w Unii Europejskiej. Szkoły muszą spełnić wiele różnych kryteriów, stając się nowoczesnym centrum, wykorzystującym technologie informacyjne.
- Szkoła Podstawowa nr 2 w Kwidzynie otrzymała na tę konferencję specjalne zaproszenie. Imprezę prowadziła pani Grażyna Staniszewska, poseł Parlamentu Europejskiego, koordynator oraz pomysłodawca programu Interkl@sa. Konferencję otworzył Bronisław Komorowski, marszałek sejmu. Na temat funkcjonowania programu wypowiadali się m.in. Jan Figel, komisarz Unii Europejskiej do spraw edukacji, szkoleń, kultury i młodzieży, Katarzyna Hall, minister edukacji narodowej, Barbara Kudrycka, minister nauki i szkolnictwa wyższego oraz Jacek Murawski, dyrektor generalny Microsoft-Polska. Podczas konferencji odbyły się równolegle trzy sesje panelowe. Podczas sesji  „Społeczeństwo edukacyjne i uczące się” dyskutowano o tym, co Polska musi zrobić w dziedzinie edukacji, żeby ruszył proces zmian oraz o tym jak przygotować się na przyszłość i zbliżyć się do najbardziej innowacyjnych narodów Europy – mówi Katarzyna Srebrowska – Budek.
Dane podawane przez Eurostat, czyli Europejski Urząd Statystyczny, mówią, iż na polu innowacyjności można wyróżnić cztery grupy państw europejskich.
- Są to liderzy, kraje osiągające średnie wyniki, nadrabiające dystans oraz „tracące grunt”. Niestety nasz kraj zaliczany jest do tej ostatniej grupy. Dziesięć lat temu, dzięki wysiłkom podejmowanym w ramach programu Interkl@sa polskie szkoły weszły w epokę informacji. Otrzymały tysiące komputerów i możliwość korzystania z internetu. Obecnie na rynek pracy wchodzą pierwsi absolwenci szkół wyższych, którzy od czasu nauki w gimnazjum posługują się na co dzień komputerem. To pokolenie ma zupełnie inne nawyki i potrzeby. Okazuje się, iż wiele instytucji życia publicznego, w tym również szkoły, nie spełniają należycie swego posłannictwa. Podczas konferencji padło stwierdzenie że: „tkwią jeszcze w poprzedniej epoce” – relacjonuje Katarzyna Srebrowska – Budek.
Uczestniczący w spotkaniu czynnie pracujący nauczyciele, kuratorzy, wicekuratorzy, dyrektorzy szkół, prezesi wielu fundacji działających na rzecz edukacji mogli wyrazić swoje opinie i sugestie dotyczące potrzeby wprowadzenia do systemu oświaty koniecznych zmian.
- Mamy nadzieję, iż potrzebne zmiany w oświacie nastąpią szybko i znajdą się na to odpowiednie fundusze. Zainteresowanych tym tematem odsyłam na stronę internetową www.pdp.edu. pl. Można na niej znaleźć między innymi wnioski z konferencji – poleca Katarzyna Srebrowska – Budek.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Kwidzynie siedem lat temu rozpoczęła działania przygotowujące uczniów do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym, zgodnie z unijnymi standardami. Powstał wówczas zespół do spraw rozwoju informacyjnego. Bibliotekę szkolną przekształcono w Centrum Edukacyjno-Informacyjne „Interdwójka”. Placówka stała się trzecią szkołą w kraju z internetowym dostępem do informacji o zbiorach bibliotecznych. Ponad 75 proc. kadry posiada Europejski Certyfikat Umiejętności Informacyjnych, uznawany w całej Europie. 25 proc. nauczycieli ma przygotowanie do nauczania informatyki. Od kilku lat Szkoła Podstawowa nr 2 prowadzi nauczanie informatyki we wszystkich klasach, w oparciu o własne programy autorskie.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu kwidzyn1.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: LewicyStanowczeNieTreść komentarza: W komentarzach „koledzy specjalisci” się wypowiadają? Takie to kierowanie się dobrem dzieci, że może najlepiej zamknąć wszystkie te szkoły albo zostawić jedną i zatrudnić tyle ludzi żeby z tych subwencji wystarczyło albo zostało jeszcze żeby się może tym wyżej przypodobać. W takim chaosie łatwiej będzie dzieciom ideologię lewicowe wbijać do głów i inne bzdury.Źródło komentarza: AKTUALIZACJA: Zagrożenie likwidacją większości szkół w gminie Gardeja. Mieszkańcy jednoczą się w obronie placówek. Czy będzie referendum?Autor komentarza: TomaszTreść komentarza: Czasami to trzeba się w pierś uderzyć i powiedzieć czy chcemy by nasze dzieci się rozwijały i uczyły się w dobrej szkole czy chcemy by żyly w ciemno grodzieŹródło komentarza: AKTUALIZACJA: Zagrożenie likwidacją większości szkół w gminie Gardeja. Mieszkańcy jednoczą się w obronie placówek. Czy będzie referendum?Autor komentarza: RealistaTreść komentarza: Nie sześć a cztery szkoły te cztery są obciążenie dla budżetu a nauczyciele muszą tylko doją kasę dla siebieŹródło komentarza: AKTUALIZACJA: Zagrożenie likwidacją większości szkół w gminie Gardeja. Mieszkańcy jednoczą się w obronie placówek. Czy będzie referendum?Autor komentarza: RodzicTreść komentarza: I tak to jest politycy obiecują i obiecuja przed wyborami, a po wyborach hulajbdusza piekła nie ma i robimy co chcemy. Najlepiej od razu 6 szkół pozamykać, bo i po co edukacja dla ciemniaków.Źródło komentarza: AKTUALIZACJA: Zagrożenie likwidacją większości szkół w gminie Gardeja. Mieszkańcy jednoczą się w obronie placówek. Czy będzie referendum?Autor komentarza: RomekTreść komentarza: Nie planuje się likwidacji 2/3 szkół w gminie, bo zrodziłoby to zbyt duże problemy. Takie zmiany jeśli są potrzebne należy wprowadzać stoponiowo. A już na pewno nie planować sprzedaży bądź dzierżawy majątku mieszkańców na potrzeby firm prywatnych, takich jak ośrodek zdrowia. Gimnazja pokazały, że nauczanie w tak dużych molochach jest przeciwskuteczne. W gimnazjach, a teraz powstałyby w gminie takie molochy zwane zespołami szkół. A to, że zdarzają sie słabi nauczyciele jest normalne w takim systemie edukacji jaki mamy i może tak być i w dużej, jak i małej szkole.Źródło komentarza: AKTUALIZACJA: Zagrożenie likwidacją większości szkół w gminie Gardeja. Mieszkańcy jednoczą się w obronie placówek. Czy będzie referendum?
Reklama
Reklama
Reklama